Nurinshd

Disclaimer


Assalamualaikum, hi, bonjour!

Entries About Link

lololololol

Lol, everytime you say hi to me, I died.



Credits

Basecode by: Aina Syaza
Editor: Amel Jasmeen
Owner: Nurinshd
Others:   
buat teks bergerak kat menu bar
salam.

hari ni aku nak kongsi sikit cara buat teks bergerak2 kat atas tu bgi yg new blogger. saje wat camni kan dalam bulan puase kalau kite kongsi2 bantu org xnye dpt phala tuu.


oke. nie yg aku dapat mcj at fb aku la ye. oke untuk adik ecah syg and sekalian alam, nurin akan ajarkan cara2 wat ayat bergerak2 at menu bar tuu ye. alah, kcg je.

Dashboard > Layout/design > Edit HTML. Tick pada kotak Expand Widget templates.

Cari kod <head>
Ctrl+F untuk find... copy kod <head> and paste dalam box Find

then dah jumpe, copy kode nie plak.

copy kod nie then paste kat bawah <head>


<script language='JavaScript'>
var txt=" Tajuk korang ";
var kelajuan=250;var segarkan=null;function bergerak() { document.title=txt;
txt=txt.substring(1,txt.length)+txt.charAt(0);
segarkan=setTimeout("bergerak()",kelajuan);}bergerak();
</script>


tajuk korang  ; suke hati lah nak tulis ape ape pun k
250 ; kelajuan,lagi kecil, lagi laju dia bergerak k.

k, tuje. slamat mencuba. salam.


Older Post | Newer Post